100jaar oude recepten

  • a.bakker

    beste alex kijk ff naar de link in het bericht met he he eindelijk

    daar staan de recepten in vr gr. A.Bakker

  • dewit

    Zou je ze mij ook kunnen sturen?

    Ben zeer benieuwd!

    Mvg en alvast bedankt!

    dewithandel@gmail.com

  • a.bakker

    home.planet.nl/~hulst192/diversen/RECEPTENBOEK.ppt

    deze (bovenstande) link ff plaatsen in de zoekbalk en aanklikken en walla dar zijn de 100 jaar oude recepten.

  • zosia

    Beste Teun,

    Ik ben zeer benieuwd naar je recepten, zou je die willen doormailen.

    Alvast dank,

    Zosia

  • voegje

    ben zeer benieuwt naar deze recepten zou je ze mij willen mailen mijn dank hiervoor

  • opa loek

    heel graag de recepten als opa zijnde bak ik voor de familie

  • Maickel

    Wauw dat is wel hartstikke mooi! Ik ben zeer benieuwd naar de recepten.

    Alvast bedankt!

    Groetjes Maickel

  • Paul C. Feld

    Beste Teun Jansen,

    Ik zou het ontzettend leuk vinden om de oude recepten te ontvangen.

    Maar buiten dat heb ik een vraag die je misschien kan beantwoorden.

    Mijn grootvader was Paul C. kaiser en rond de 19 e en 20 e eeuwwisseling een bekende

    figuur in de bakkerswereld.

    Hij was degene die de eerste broodfabriek aan het Spui in Amsterdam oprichtte en later is het geheel overgegaan naar

    Paul C. Kaiser N.V. In Rotterdam.

    Helaas is hij op 53 jarige leeftijd in 1926 overleden, en aangezien hij alleen drie dochters had is het bakkerij gebeuren uit de familie verdwenen.

    Nu kreeg ik een tijdje geleden toch nog een aantal recepten voor brood, vlinders, zoute koekjes etc. In handen en…..

    nou komt het probleem!!

    Hij gebruikte in de recepten verschillende maten zoals “KAN”en “LOOD” voor allerlei ingredienten, maar voor het afwegen van meel (en alleen daarvoor) gebruikte hij een speciaal teken wat nog het meeste lijkt op een ouderwetse handgeschreven hoofdletter “M” hoewel hij ook soms “kilo” gebruikte.

    Ik bak tegenwoordig altijd ons eigen brood en zou graag eens een beetje experimenteren met recepten van mijn grootvader zonder al teveel ingredienten te verspillen.

    Voor de oude recepten houd ik mij van harte aanbevolen en verneem graag waar ik eventuele kosten kan overmaken.

    Vriendelijke groeten,

    Paul C. Feld

  • Peter

    Beste Teun,

    Ben erg nieuwsgierig naar de recepten van 100 jaar geleden, dus zou ze graag van je willen ontvangen,

    Bij voorbaat dank,

    Met vriendelijke groet,

    Peter

    peterschalkwijk@gmail.com

  • Albert van der Linde

    Beste Teun zo je mij als oud Bakker derecepten kunnen mailen.

    Bij voorbaat dank .

    Albert van der Linde