hoe maak ik een ijstaart?

• wendy

ik heb thuis een ijsmachiene, nu alleen nog een recept om ijs te maken, wie kan mij helpen?

• Michael.

Hoi Wendy!

Ik maak zelf wel eens ijstaart voor een verjaardag of zo. Je kunt de ijsmachine gebruiken, dan moet je alle ingrediënten bij elkaar doen. Je kunt het ook zonder ijsmachine doen. Dan moet je een springvorm van plm. 23 cm (of ronde schaal) bekleden met vershoudfolie, en de ingrediënten van tevoren goed mengen.

Ik maak het zo:

- een zak rose/witte schuimpjes, zelf kruimelen tot de schuimpjes ongeveer in vieren verdeeld zijn.

- 3 pakjes slagroom van 200 ml.

- 1/2 liter melk (halfvol of vol).

- vanillearoma, 2 pakjes vanillesuiker en 5 eetlepels kristalsuiker.

Je kunt ook mokkaschuimpjes gebruiken. Dan moet je geen vanillearoma gebruiken maar twee tot vier theelepels oploskoffie met een beetje melk oplossen.

Het is een beetje proberen met de ingrediënten om je eigen favoriete smaak te vinden. De één vindt het te zoet, de ander juist niet. Je kunt dit al tijdens het voorbereiden in de gaten houden door even te proeven.

Wil je ander ijs, dan kun je de schuimpjes weglaten en er zelf een (zoete) smaak aan toevoegen, bijvoorbeeld met aardbeiensaus wat je op pudding gebruikt.

Succes ermee, en laat eens horen of het gelukt is!

Groetjes,

Michaël.