oliebollen en appelbeignets

• Desiree

Wel wat raar voor de tijd van het jaar, maar ik waag toch even een poging. Met oud en nieuw heb ik met mijn moeder oliebollen en appelbeignets gebakken in de frituur. De oliebollen waren maar een paar uur lekker daarna kon je er een olifant mee dood gooien. We hebben alles dus maar weggegooit. We hadden mix van Koopman(s) en hebben het recept op de verpakking opgevolgt. Eind van het jaar willen we nog een poging wagen. Wie heeft het lekkerste recept. En moet ik nou bier en gist toevoegen. Groeten Desiree

• johan

Er moet zeker gist bij want een olibollen beslag moet eerst rijzen en daarna in de olie bakken.

• Desiree

Bedankt voor de reaktie. Maar ik ging er toch wel vanuit dat dat dan al in zo`n pak zit. Stond niet op dat je ook nog apart gist moest toevoegen.Groeten Desiree

• geba

op een pak oliebollenmix van koopmans zit al gist

GEEN extra gist toevoegen!!!!!!!!!!!!!!

• geba

heb je een recept gemailt Desiree

• Maud

Ikzelf bak al jaren zelf oliebollen, maar je moet ze dus echt in de OLIE bakken en NIET in frituurvet. Ikzelf doe altijd wel een klein beetje boter door de olie om een knapperig korstje te krijgen.

Zorg dat de olie niet te heet is, anders zijn ze binnenin niet goed gaar en inderdaad te donker aan de buitenkant. Is de olie niet heet genoeg, dan worden het vette ballen.

Veel succes en eet smakelijk!

Maud de Wit

• Desiree,mam van Asmara,Ferlin

We hadden ze in zonnebloem olie gebakken. Mag ik jouw recept?

Groeten Desiree

• Desiree,mam van Asmara,Ferlin

Bedankt voor je recept! En heel veel succes met jullie coffeecorner in Saoedi Arabie. Jee, dat zal wel een uitdaging zijn zeg!

Groeten Desiree