broodverbeteraar

• Tamara

wie kan mij vertellen wat er allemaal in zit, kun je het ook zelf maken?

Waar kan ik het kopen?

En wie weet in Groningen een plek waar je dat soort dingen kunt kopen?

groetjes Tamara

wij hebben geen broodmachine maar doen alles met de hand.

• Pauline

Hoi hoi

Kijk hier eens , misschien heb je er iets aan.

http://members.lycos.nl/ClassoFoods/

( bij “andere grondstoffen”)

groetjes pauline

• geba

Wat er inzit is verschillen per soort broodverbeteraar. Je hebt grootbrood en kleinbrood poeder. dan voor wit of bruin brood. voor luxe brood heb je weer apparte of te wel er zijn nog al wat verschillende soorten

Wat er in zit dat zijn vooral enzymen en vetten zodat het brood langer vers / lekker blijft.

Je kan ze vast wel bij een echte bakker krijgen in groningen om ze zelf te maken het zal mischien wel kunnen maar dan moet je heel nauwkeurig zijn en de verhoudingen weten en ik denk niet dat je daar zo makkelijk achter komt

succes

• nootje

Broodverbeteraars bevatten voornamelijk : Vet, suikers en emulgatoren.

alleen de soorten en de verhoudingen verschillen nog wel eens….

Als je thuis broodbakt heb je niet echt broodverbeteraars nodig, gebruik gewoon wat plantaardig vet en wat suiker (1/2 tot 1 % van het bloemgewicht).

Wil je een lekker smakelijk en mals broodje, gun je deeg dan de tijd.

Bakkers gebruiken vaak broodverbeterend middel om het produktie proces iets te kunnen versnellen.

Maar het is niet nodig als je een goed afgekneed deeg maakt, met een goede deegtemperatuur en dat voldoende rijstijd gunt, af en toe een doorslag geven en opnieuw laten rijzen.

• Jeroen

of ga naar de plaatstelijke bakker en leg uit dat je hobby ist bent, groote kans dat je het daar wel kunt kopen