gevraagd advies.

• Kirsten

Hallo….

Ik ben opzoek naar iemand die mij zou willen adviseren.

Ik ben huisvrouw en bak vaak cake voor anderen. Nu gaat dat zo goed dat mensen mij al vragen om ze voor hun te bakken. Ik wil me nu eigenlijk wel in gaan schrijven bij de KvK. Ik heb al heel wat uitgeplozen en ben nu aangekomen bij de keuringsdienst van waren en al de regels en wetten. Ik zie even door de bomen het bos niet meer en vraag mij af of iemand mij daar mee opweg kan helpen. Ik hoef immers niet opnieuw het wiel uit te vinden lijkt mij. Ik wil dus niet een echte banket bakker zijn maar gewoon mijn caken verkopen.

Al vast bedankt Kirsten

• adriaan

denk aan de H.A.C.C.P.eisen verkrijgbaar natuurlijk tegen betaling bij de N.B.C. wageningen adres op deze pagina,succes.

• Kirsten

Ik weet van die eisen, maar ik was benieuwd of iemand mij daar wat over kan vertellen. Er komt blijkbaar in januari een nieuwe versie uit dus daar moet ik zo wie zo op wachten en hij is nogal prijzig.

Kirsten

• Piet van Eden

Ik denk dat je het niet te moeilijk moet maken.

Probeer bij een bakkerij in je omgeving of je een aantal uur per week daar tegen betaling mag gaan bakken .

Dan kun je eerst kijken of het loopt en hoef je niet gelijk je papieren te behalen.

Want voor de vestegings eisen heb je toch je ondernemers diploma nodig.

Ik heb een keer iemand in de bakkerij gehad de voor mij hartige taarten bakte en

voor haar eigen verkoop en zij heeft nu een eigen bakkerij met vier man personeel

Succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• richard

Beste Kirsten

Ik weet niet om hoeveel cakes het gaan maar voordat de belastingdienst

je aanziet voor een volwaardig bedrijf moet je wel veel bakken per week.

Ga nu maar lekker bakken en maak je niet druk over ondernemerszaken,

want geloof me in deze tijd is het echt niet verantwoordt om een eigen

bakkerij te beginnen (de bank lacht je uit, want die verstrekken al zo'n

2 jaar geen beginnerskapitaal aan bakkers uit).

Hobby's als deze zijn veel leuker dan het echte werk.

gr. Richard

• Kirsten

Daar vind ik opzich niets mis mee. Maar als ik die cakes bv ook aanbied op het internet dan krijg ik toch zeker ook een keer de keuringsdienst van waren op mijn dak?

• richard

Beste kirsten.

Als je cake zo uniek is dan vraag je toch een bakker in de buurt of

hij ze voor jou kan produceren, zodat jij ze voor inkoopprijs kunt

inkopen en dan kunt doorverkopen. zo verdien jij er wat aan zonder risico's

en leg je alle eisen bij de producent neer, misschien geeft de bakker je wel

de vrijheid om de cake's zelf mee te produceren.

Je moet er alleen voor zorgen dat jij de rechten behoudt voor alleenrecht

op de verkoop.

gr. richard