Is patentbloem nou hetzelfde als witte bloem, tarwebloem, bloem, patteseriebloem?
Pas een broodbakmachine en ik weet dit dus echt niet, HELP
Amateurtje
Officieel schijnt patent bloem niet meer te bestaan, maar met patentbloem bedoelt men bloem waarin een laag gluten gehalte zit of te wel geschikt voor koekjes.
Patteseriebloem zou ik eerlijk gezecht niet weten maar dat zal waarschijnlijk ook een laag eiwit gehalte hebben.
wittebloem tarwebloem zijn bloem soorten geschikt om brood van te bakken.
Je kan broodmix in de winkel kopen maar de ervaring is dat het brood daarvan niet geweldig is omdat het snel droog is. idem met losse bloem/ meel wat je in de supermarkt kan kopen dit komt omdat daar geen vetstof in zit wat werkt als een emulgator.
Ik kan je aanraden om naar een (ambachtelijke)bakker te gaan om daar om bloem te vragen en te vertellen dat je het wil gebruiken om er brood van te bakken in je broodbakmachine. Als blijkt dat dit brood wel lekker is maar nog niet “toppie” dan kan je vragen om broodpoeder de emulgator.
Als je gaat veranderen verander dan per keer maar 1 ding dan weet je wat er goed/fout gaat als je meer doet kan je het vaak niet terug vinden.
Als je meer vragen hebt zie ik het wel op de site hier.
Heel veel suc6
patent bloem is juist bloem met een goed gehalte aan eiwitten deze is zeer geschikt voor brood patserie bloen is bloem met een hoog gehalte aan zetmeel
wittebloem en tarwebloem zijn gewoon andere benamingen voor bloem
als je brood wil bakken ga je het best naar je bakker in de buurt en waarscheinlijk verkoopt hij broodverbeteraar vor de broodsoort die je wild maken en natuurlijk ook gist en bloem ik vind deze bloem beter dan de bloem die je in de supermarkt koopt bij ons in de winkel verkopen ze dit in elkgeval wel
groeten tom
idd tom patentbloem heeft een hoog eiwit gehalte en dus een goede glutenvorming tijdens het deegverwerkingsproces. Patentbloem is dus uitermate geschikt voor brood soorten. Pateseriebloem oftewel Zeeuws bloem (inlandse patent) is ook patentbloem maar dan met een laag eiwit gehalte ( bloem uit Nederland heeft een laag eiwit gehalte omdat het hier een vochtig klimaat is en daardoor is er nauwelijks eiwit vorming ) wat dus erg fijn is voor banket producten( koekjes, taarten, kapsel etc)
Al deze bloem namen noemt men ook gewoon tarwebloem!!!! tarwe bloem is dus de algemene naam.
en bovendien patent bleom wordt nog steeds wel gebruikt ( de naam dan he )
Groetjes van de B@KKER
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?