oliebollen GeBa

• Desiree, Asmara en Ferlin

Een hele tijd terug kreeg ik een oliebollenrecept van Geba. Gewoon met bloem , suiker zout,gist, water krenten en rozijnen.( even uit mn hoofd hoor) Nu lees ik ook wel eens over bier toevoegen. Hoeveel moet je dan toevoegen op bijvoorbeeld 1000 gram bakkersbloem? En is bakkersbloem hetzelfde als tarwebloem?

Andere recepten zijn ook welkom. ik ben benieuwd naar jullie reakties.

Groetjes desiree

• geba

Tja desiree

Daar kan ik je niet mee op weg helpen!

Volgensmij is bier toe voegen iets wat niet in de grotere oliebollenbakkers gebruikt word

Veel suc6

• Judith

je moet eens kijken op smulweb.nl daar kun je heel veel recepten vinden, ik heb zo zelf ook oliebollen gebakken met 10% bier. Alleen er zit nog steeds niet veel smaak aan de korst is ook harder dan bij de echte oliebol, die blijft toch t lekkerst!

• Desiree, Asmara en Ferlin

Nou ik heb je recept helemaal opgevolgt. Het deeg was heel mooi luchtig. Alleen zijn ze weer niet lekker hoor. Ze zijn erg vet. Net of je ze zo kan uitknijpen zeg maar.

Kun jij zo zeggen wat er dan mis is gegaan???

Bedankt vast.

Groetjes desiree

• Judith

Nee helaas weet ik er geen oplossing voor. Misschien moet je eens een mix proberen, ik heb vorig jaar een mix geprobeert uit de supermarkt daar zat weinig smaak aan. Ik weet niet of je de soezie-club kent, maar die zullen ook wel een mix verkopen. De soezie producten kun je vaak vinden bij een boerenbond. Zoals de isodorus in Weert bijvoorbeeld. Die hebben heel veel bakkersspullen.

Groetjes en een prettige jaarwisseling,

Judith

• gerrit

Hoi, is de temperatuur van je olie wel goed geweest. Als hij te koud is zuigt het veel olie op. Temp. 180 C.

Succes GerritJudith schreef:

>

> Nee helaas weet ik er geen oplossing voor. Misschien moet je

> eens een mix proberen, ik heb vorig jaar een mix geprobeert

> uit de supermarkt daar zat weinig smaak aan. Ik weet niet of

> je de soezie-club kent, maar die zullen ook wel een mix

> verkopen. De soezie producten kun je vaak vinden bij een

> boerenbond. Zoals de isodorus in Weert bijvoorbeeld. Die

> hebben heel veel bakkersspullen.

>

> Groetjes en een prettige jaarwisseling,

>