suikerbrood

• sheila

hallo

ik heb een broodbakmachine(inventum bm35)en heb al een aantal keren geprobeerd om een suikerbrood te bakken .Nog geen enkele keer is het resultaat naar mijn zin geweest.Wie heeft voor mij ?HET RECEPT.zodat het er ook nog een beetje uitziet zoals je het in friesland koopt.

groetjes en alvast bedankt

• nienke

Wat voor suiker gebruik je?

Doe je de suiker bij de deeg in de brood bakmachine of werk je het er met de hand door?

• sheila

ik gebruik gewone suiker en bruine basterdsuiker.De gewone suiker laat ik een beetje smelten in gesmolte boter.en doe het gewoon in de machine

als je advies hebt hoor ik het graag

groetjes sheila

• nienke

Hallo Sheila

De bakkers in friesland bakken ander suiker brood dan wat jij krijgt dit komt omdat ze een andere soort suiker gebruiken dan die jij hebt gebruikt.

In de bakkerij word chips gebruikt, chips (ook wel nips P4 / P5) is een soort suiker die niet geheel oplost in het deeg en tijdens het bakken wel smelt en de stukken suikers als het ware geven.

Deze suiker kun je vermoedelijk wel krijgen bij de ambachtelijke bakker in de buurt. Ik neem aan dat je bruine basterdsuiker gebruikt mede voor de kleur deze kan je dan weg laten totale gewicht door nips vervangen.

Ik raad je aan om de nips NIET door de broodbakmachine door je deeg te draaien maar met de hand omdat anders je beschermlaag behoorlijk aangetast kan worden door het krassen van de suiker. Voor de kleur kan je tegelijk met het toevoegen van de nips ook nog een beetje kaneel toevoegen.

Veel suc6.

Als het gelukt is of niet laat het ff weten, mogelijk we je dan nog verder kunnen helpen.

Groetjes Nienke

• sheila

ik ga kijken of ik aan die nips kan komen ikzal een berichtje plaatsen op het pb

groetjes en alvast bedankt voor de tips

• nienke

Oke,

Suc6 ermee!