maisbrood

• marry

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje wat betreft het bakken van maisbrood in de broodbakmachine.

Van de “soezieclub” kreeg ik het advies om het recept van witbrood aan te houden, maar inplaats van bloem dan het maismeel te gebruiken.

Helaas dit mislukte grandioos. Het “brood” was na afloop van het bakken alleen kruimelig. Bovendien was, naar mijn mening ook het kneden mislukt.

Weet iemand wel het goede recept? Mail mij dan persoonlijk alsjeblieft.

Alvast bedankt. Marry

• Rob

Ben bakker en heb geen verstand van broodbakmachines, wou ik ook zo houden, brood moet je bij de bakker kopen, maar goed; werk in biologische bakkerij, neem 75% bloem of meel en 25% maismeel, 100% maismeel kan niet omdat er weinig gluten; goede eiwitten in zitten, verder 2% gist,3% margarine,60% water, 2% gist, uitgaande van 100% bloem/meel/maisgewicht. succes, maar laat de bakker niet links liggen voor echt goed en lekker brood!! Rob.

• Lara C.

Fijn dat je reageerd met het feit dat we naar de echte bakker moeten gaan, want daar zijn we ondertussen aardig van genezen, aangezien we voor onze allergie een en ander niet mogen eten, en de bakkers in de regio constant weer de verkeerde ingerdienten erin doen of de boel laten aanbranden, terwijl ze de lijst voor d'r neus hebben en het gewoon nog verkeerd doen.

Slechte bakkers als je het mij vraagt die hun beroep niet meer verstaan en alleen dezelfde broden kunnen bakken die alle andere bakkers ook in hun assortiment hebben en waarvan alle ingredienten in 1 zak zitten en ze alleen nog water en boter toe hoeven te voegen.

Toch succes ik laat degene die het wel kunnen natuurlijk buiten schot, degene die het betreft voelen zich vanzelf aangesproken.

• marieke

ha inderdaad en dan ook nog de prijs die ze eraan weten te koppelen gewoon belachelijk