jodevet

• b.hoevenberg

wie weet waar ik nog jodevet kan halen .. schijnt bakkers afval geweest te zijn en was heel erg heerlijk . werd na 1995 niet meer gemaakt graag zou ik ook willen weten waarom niet .

alvast bedankt

• Th@ B@ker

ik heb er nog nooit van gehoord! maar als ik het zo lees wat u schrijft dan zal het wel te maken hebben dat dit niet meer kan ivm de hygiene-eisen van tegenwoordig!

Succes

• wlm

mogelijk is het rundvet waar ook “kaantjes”uit werden gesmolten.

in bakproducten voor joodse klanten mocht beslist geen reuzel (varken) worden gebruikt. vandaar misschien die naam.

wjm

• jeroen

jodenvet of terweil masee werd of word misschien nogwel en als het niet meer gemaakt wordt waarschijnlijk niet meer gebruikt om ontbijtkoek en andere koek soorten te maken het is een soort “suiker” tegenwoordig gebruikt men hiervoor koekzoet denk ik maar de firma dethmers kan hiet alles over vertellen.

• ben .hoevenberg

heb je toevallig ook het adres van de firma dethmers en kan ik dat daar nog

krijgen alvast bedankt

• antoine

inderdaad jodenvet is een bep. suiker wat werd gebruikt om peperkoek te koken maar is volgens mij niet meer in de handel wegens hygienische omstandigheden

de vervanger daarvan is koekzoet van de firm dethmers in groningen

• Th@ B@ker

Dethmers, Hoendiep 140, Postbus 360, 9700 AJ Groningen

Tel +31 (0)50 312 87 48 Fax +31 (0)50 312 48 09

is telefoon nummer en adres!! succes

• Karly

Ik heb een paar weken terug in Den bosch op de markt jodevet zien liggen, zakjes met van die witte brokstukken.

groetjes karly

• weck

jodevet is een snoepgoed dat nog verkocht wordt ibj authentieke snoepwinkels en ook dikwijls bij drogisterijen.

is een suikerrijke brok welke je moet "aflikken'bijten met de tong.