krentebollen oud na 3 uur

• gerard

als krentebollen te hard zijn naar een paar uur zeg maar 3 wat zou er dan aan de hand kunnen zijn…..

2% zout

15%vruchtenbrood poerder

7% gist

55% water

oven 250 graden circa 6 minuten….(tot onderkant kleur krijgt)

• Monique

Hoelang laat je je krenten weken?

55% water vind ik erg weinig, zelf draai ik met ongeveer 60/65% water 20% veredeling 2% zout 10% gist en 110% vulling. Deze broodjes zijn na een dag ook nog lekker mals.

Succes

• TH@ B@KER

idd het kan zijn dat je je potpourrie te kort laat wellen waardoor er te weinig water wordt opgenomen, als je dan deze vulling doordraait zullen de krenten en rozijnen vocht ontrekken uit het broodje, dit kan idd een reden zijn dat het snel oud word.

succes,

ps: recept is verder gewoon oke

• TH@ B@KER

idd het kan zijn dat je je potpourrie te kort laat wellen waardoor er te weinig water wordt opgenomen, als je dan deze vulling doordraait zullen de krenten en rozijnen vocht ontrekken uit het broodje, dit kan idd een reden zijn dat het snel oud word.

succes,

• TH@ B@KER

succes,

• Kees Holtzer

Het water en het gistpercentage zijn relatief gezien vrij laag.

Wat voor bloem wordt er gebruikt?

Wat is de deegtemperatuur?

Wat is de tempoeratuur van je krenten en rozijnen?

Groetjes

• B.Meijer

Ik ga met Monique mee.

Recept veranderen.

Het kan ook zijn dat je de krentenbollen te lang bewaard op een te koele plek.(voor het inpakken)

Je kan het beste je bakwagen afdekken of even terug in de rijskast zetten.