Oud brood

• B.Meijer

Ik ben een bakker uit Zuid Holland en ik heb een vraag.

Bij ons op de zaak bakken wij alles elke dag vers(m.u.v. krentenbrood)

Bij ons is de zaak tot 22.00 uur open en we hebben het liefst tot sluitingstijd brood.

Daarom houden we vaak brood over.

Wij geven dat de volgende dag mee aan een boer.

Nou willen dat omzetverlies tegen gaan.

Dus mijn vraag is;

Wat verkopen jullie door en wat doen jullie met dat dagoude brood(invriezen ofzo?)

Of gooien jullie dat ook weg?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Bart

• bakker

De winkel van jullie heeft een lange openigstijd dat is wel een beetje in je nadeel omdat als je brood over hebt en je het dan nog in de vriezer doet dan krijg je al snel een droge rand als je het weer uit de vriezer haalt.

Hier kijken we rond een uur of 3 (zijn tot 6 uur open) hoeveel brood er nog is en beginnen dat al voor 2/3 te snijden om zo het drogen van het brood tegen te gaan is er om ong. half 5 nog veel brood dan word er al een deel in de vriezer gedaan.

Moet er wel bij zeggen dan een redelijk aantal mensen het hier geen probleem vind om brood uit de diepvries te krijgen omdat ze weten dat het er vers in is gegaan en ze het dan zelf niet meer hoeven in te vriezen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

• Kay

Wat je ook kunt doen is, alles snijden 2 uur voor de winkel dicht gaat. En wat er dan met sluiten nog over is in de vriezer doen.

Maak een kaartje voor de winkel diepvries-brood bijv. 3 voor 1,95

Op deze manier heb je in iedergeval de kosten eruit, en naar mijn ervaring hou je ook nog eens de klanten bij de supermarkt weg door het goedkope brood.

bij ons werkt het goed, dus succes.