beste alex kijk ff naar de link in het bericht met he he eindelijk
daar staan de recepten in vr gr. A.Bakker
Beste Teun Jansen,
Ik zou het ontzettend leuk vinden om de oude recepten te ontvangen.
Maar buiten dat heb ik een vraag die je misschien kan beantwoorden.
Mijn grootvader was Paul C. kaiser en rond de 19 e en 20 e eeuwwisseling een bekende
figuur in de bakkerswereld.
Hij was degene die de eerste broodfabriek aan het Spui in Amsterdam oprichtte en later is het geheel overgegaan naar
Paul C. Kaiser N.V. In Rotterdam.
Helaas is hij op 53 jarige leeftijd in 1926 overleden, en aangezien hij alleen drie dochters had is het bakkerij gebeuren uit de familie verdwenen.
Nu kreeg ik een tijdje geleden toch nog een aantal recepten voor brood, vlinders, zoute koekjes etc. In handen en…..
nou komt het probleem!!
Hij gebruikte in de recepten verschillende maten zoals “KAN”en “LOOD” voor allerlei ingredienten, maar voor het afwegen van meel (en alleen daarvoor) gebruikte hij een speciaal teken wat nog het meeste lijkt op een ouderwetse handgeschreven hoofdletter “M” hoewel hij ook soms “kilo” gebruikte.
Ik bak tegenwoordig altijd ons eigen brood en zou graag eens een beetje experimenteren met recepten van mijn grootvader zonder al teveel ingredienten te verspillen.
Voor de oude recepten houd ik mij van harte aanbevolen en verneem graag waar ik eventuele kosten kan overmaken.
Vriendelijke groeten,
Paul C. Feld
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?